CENTRALNOŚĆ OBIEKTÓW POSTAW SPOŁECZNO-MORALNYCH

Jak przedstawiają się obiekty postaw społeczno-moralnych z punktu wi­dzenia ich cech, tj. postrzeganego zakresu, stopnia centralności oraz społecz­nego lub pozaspołecznego charakteru? Najłatwiej odpowiedzieć na to pytanie w odniesieniu do trzeciej cechy — obiektem omawianych postaw są zacho­wania społeczno-moralne i ludzie, którzy zachowania te realizują. Stąd też jest zupełnie oczywiste, że obiekty owych postaw mają charakter społeczny, co wynika zresztą z przymiotnikowego (społeczno-moralnego) ich określenia.Wydawałoby się też, że psychologiczna centralność obiektów postaw społeczno-moralnych nie powinna ulegać wątpliwości, co wynika stąd, że zachowania moralne ,,są wszechobecne w życiu jednostki, bowiem w każdej niemal sytuacji społecznej dokonuje się działanie określonych norm” (Muszyński IŁ-j 1965, s. 41).

Cześć, jestem Piotrek i od roku prowadzę różnego rodzaju strony i między innymi ten blog. Chciałbym, abyś dołączył do mnie w tej technicznej przygodzie i został na dłużej 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)