NORMALNOŚĆ LUB TYPOWOŚĆ

Normalność lub typowość sytuacji takiego dziecka polega więc na powtarzających się doświadczeniach w stosunkach z otoczeniem.Sytuacje trudne, które w literaturze fachowej doczekały się licznych i sze­rokich opracowań (Reykowski J., 1966; Tomaszewski T., 1963, 1967, 1975; LeAvicki A., 1969; Frączek A. i Kofta M., 1975; Tyszkowa M., 1972, 1677; SękH., 1980) są to sytuacje, w których naruszona została równowaga podsta­wowych elementów sytuacji, a więc zadań, czynności, warunków i cech podmiotu (Tomaszewski T., 1967, s. 261). Inaczej mówiąc z sytuacją trudną mamy do czynienia wówczas, gdy normalny przebieg aktywności podstawowej zostanie zakłócony i osiągnięcie zadania staje się możliwe tylko przy zmianie normalnej struktury czynności (Tomaszewski T., 1963, 1975). Sytuacje trudne można klasyfikować według różnych kryteriów.

Cześć, jestem Piotrek i od roku prowadzę różnego rodzaju strony i między innymi ten blog. Chciałbym, abyś dołączył do mnie w tej technicznej przygodzie i został na dłużej 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)