WARTOŚĆ I MOŻLIWOŚCI

Tak wartości jak, i możliwości mogą być obiektywne, to znaczy niezależne od czyjejkolwiek oceny, posiadają takie, a nie inne cechy, lub mogą być subiektyw­ne, tzn. są takie, jak oceniają je ludzie, a zwłaszcza podmiot sytuacji (Toma­szewski T., 1975, s. 26). Sytuacje zadaniowe rozumiane jako układ wartości i możliwości można podzielić na:sytuacje o szczególnym układzie wartości,sytuacje o szczególnym układzie możliwości.Tak też klasyfikuje Tomaszewski (1975) wyróżnione przez J. Reykowskiego (1970) sytuacje wychowawcze: do pierwszej kategorii należą więc sytuacje ważności, w których podmiot jest centralnym obiektem sytuacji, sytuacje wymagań moralnych, sytuacje osiągania sukcesu i sytuacje zagrożenia, na­tomiast do drugiej kategorii zaliczone zostały sytuacje zależności i związane z nim: sytuacje władzy oraz sytuacje kontaktu społecznego (kooperacji), których odwrotnością są sytuacje konkurencji (rywalizacji).

Cześć, jestem Piotrek i od roku prowadzę różnego rodzaju strony i między innymi ten blog. Chciałbym, abyś dołączył do mnie w tej technicznej przygodzie i został na dłużej 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)